'Keyifli Sohbetler'Programı

'Keyifli Sohbetler'Programı


Genç MÜSİAD olarak etkinliklerimizi dijitale taşıdık. Genç MÜSİAD olarak ‘Dönüşüm ve Aksiyon’ mottosu çerçevesinde çözüm yolları geliştirerek üyelerimize dijital kanallar yoluyla programlarımıza katılmaya davet ediyoruz.

Bu bağlam da gerçekleştirdiğimiz ‘Keyifli Sohbetler’ programımızı Başkanımız Y.Furkan Akbal ve konuğumuz Arzum Ceo’su Murat Kolbaşı ile gündeme dair gelişmelerin ve dünden bugüne Arzum ’un yolculuğu konusunda söyleşi gerçekleştirdik.


1966 İstanbul doğumlu olan Murat Kolbaşı, Özel Işık Lisesini bitirdikten sonra Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olan Kolbaşı, 1988 yılında iş hayatına adım attığı Arzum Elektrikli Ev Aletleri AŞ’de sırasıyla satış, iş geliştirme, dış ticaret birimlerini yönetti.

1996 yılında şirket Başkan Yardımcılığı görevini üstlenmesiyle satış ve pazarlama stratejileri geliştirerek, ARZUM markasının ülke çapında büyümesine ve yayılmasına profesyonel katkıda bulundu.


2008 yılı itibariyle Arzum Elektrikli Ev Aletleri San. Ve Tic. AŞ’nin Yönetim Kurulu Başkanı olarak atandı. Aynı yıl dünyanın önde gelen İngiliz yatırım firmalarından “Ashmore Portföy Yönetimi A.Ş.” ile ortaklık kurulmasında önderlik ederek Arzum ‘un, sektöründe dünya çapında tanınan öncü bir firma olması yolunda ilerlemesine katkıda bulunduklarını ifade etti.

Teknolojiyi tasarım ve yaratıcılık ile birleştirerek ortaya çıkardığı ürünlerle tüketicilerinin hayatlarını değiştirmeyi hedeflediğini belirten Kolbaşı, yarım asırlık yolculuğunda küçük ev aletleri sektöründe Türkiye’de ilklere imza atarak sektöre yön verdiğini ve Türk malı ilk ütüyü 1967 yılında, ilk mekanik süpürgeyi 1968 yılında, ilk mutfak robotunu 1991 yılında ve ilk elektrikli cezveyi 2003 yılında üreten Arzum, 2001 yılında sektörde 3 yıl garanti uygulamasını başlatarak sektörde garanti sürelerini uzatan ilk marka olduğunu belirtti.


“Sen dokunursun değişir dünya” mottosuyla tasarladığı ürünlerle, yerel ve uluslar arası birçok prestijli ödüle layık görülen Arzum, 2014 yılında Türk kahvesinde bir devrim yaratarak, doğrudan fincana servis özelliğiyle bir ilk olan Arzum OKKA Türk Kahvesi Makinesini yurt içi ve global pazara sunarak büyük bir başarı elde ettiğini ve 2015 yılında dünyadaki devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı olan Turquality Programı kapsamına alınan Arzum, Okka’nın başarısı ile Türk kahvesi kültürünü dünyaya yaymak üzere global bir misyonu da yerine getirmek olduğu belirtti.

 

Bugün gıda hazırlama, pişirme ve kızartma, içecek hazırlama, temizlik, kişisel bakım, ütü olmak üzere 6 ürün kategorisinde 250'den fazla ürünüyle yılda 3 milyonu aşan satış gerçekleştiren Arzum, dünyanın 35’e yakın ülkesinde 10 milyon eve ulaşarak "dünya markası olma" yolunda emin adımlarla ilerlediğini dile getirmiştir.

 

Çin standartlarına uyduğuna dair belgelerin sunulması gerektiğini aktaran Kolbaşı, Çin'in 1,4 milyarlık nüfusuyla büyük bir alıcı olduğunu belirtti. Çin'deki kahve pazarının dünya ortalamasının üzerinde büyüdüğüne dikkat çeken Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı; " Geçen sene kahve tüketimindeki büyüme %20'yi yakaladı. Dünyanın en büyük kahve zincirleri Çin'deki yerini almaya başladı, hatta Starbucks dünyada en büyük şubesini Şangay'da açtı. Uluslararası birçok kahve markasının yatırımı var. Bu büyüyen pazarda Türk kahvesinin de şansı var demektir" ifadelerini kullandı.

Kolbaşı 1966 yılında kurulan Arzum markasının ikinci kuşak temsilcisi. Babası ve amcaları tarafından kurulan markayı inovasyonla ve yurtdışına açarak büyüten Kolbaşı, Çin’in 2013’te ortaya attığı Kuşak ve Yol Projesi’ni Türkiye’de en yakından takip eden iş insanlarından biri olan ve “Çin, İpek Yolu’nu 6 ayrı hat ile yeniden canlandırmaya çalıştığını ifade etti.


Tasarım konusunda tüketici ihtiyaçlarını ve trendleri takip ederek en doğru ürünü tanımlayıp kullanım kolaylığını ve tasarımı ön plana çıkarıp ilerlemeyi hedeflediğini belirten Kolbaşı, Arzum olarak özellikle son yıllarda AR-GE alanındaki kaslarımızı güçlendirdiklerini ve Türkiye’nin önde gelen tasarım ofisleri ve dünyadaki önemli tasarımcılarla çalışmakta olduklarını ifade etti.

Buna ek olarak Teknokent’te bulunan AR-GE merkezimizde de müşteri ihtiyaçlarımızı etkin şekilde karşılayacağı ürünler geliştirdiklerini belirten Kolbaşı, bu iki gücümüzü birleştirerek tasarımı en iyi inovatif ürünlerle birleştirmeyi hedeflediklerini dile getirdi.

Programımıza katılımından dolayı Arzum Ceo’su Sayın Murat Kolbaşı’na teşekkür ederiz.

 

 

 

 

 

 

 


18 Mart 2020 Çarşamba

PROJELERİMİZ

GENÇ MÜSİAD olarak gerçekleştirdiğimiz projelerimiz

GENÇ MÜSİAD BLOG

İş dünyası, girişimcilik, bilişim ve eğitim alanlarında genç kalemler fikirlerini ve analizlerini GENÇ MÜSİAD BLOG sayfalarında sizlere sunmaktadır.